Zuid-Afrika, Namibie, Botswana en Zambia - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Robbert Zwart - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika, Namibie, Botswana en Zambia - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Robbert Zwart - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika, Namibie, Botswana en Zambia

Door: Robbert de Zwart

Blijf op de hoogte en volg Robbert

04 Juli 2007 | Nederland, Amsterdam

Op mijn laptopje in Den Haag zit ik Afrikaanse muziek te luisteren. Deze muziek doet me denken aan de fantastische tijd die ik had in Zimbabwe vijf- of zes jaar geleden. Uitermate inspirerend. Oliver Mtukudzi is niet alleen een zeer populaire zanger in Zimbabwe, laats draaide een medewerker van een Kamp in Kenia deze muziek ook. Hij was toen uitermate verbaast toen ik de naam van de muziekant noemde. Ha ha, ik kan me het live optreden nog herinneren in de Queens hall in Mutare. Als enige blanke stond ik straallam naast mijn Afrikaanse collega en gingen helemaal in de muziek op.
Oliver zingt over het leven, de vrijheid, de situatie, dat het allemaal moet verbeteren in Afrika, dat de politiek meer goede dingen moet doen, de toekomst, etc.

Dat laatste is ook van toepassing voor mij. Mijn toekomst... Ik ben nu 28 en zwerf hier en daar de wereld rond, heb mijn baantjes in Nederland, maar ga ik dit actieve, avontuurlijke leven volhouden? Als het aan mij ligt blijf ik mijn hele leven 28. Helaas is dat niet mogelijk. Solliciteren, ergens wonen, vastigheid, jeetje ik schrik als ik het typ. Maar ik heb er wel voor gekozen. Nu loopt er een sollicitatie als ass. manager waar ik 25% kans maak. Een woning....eeehhh proberen een antikraak woning te krijgen. Kan ik het rondzwerven toch een beetje voortzetten maar dan in Nederland.

Zaterdag is het weer zo ver. AFRIKA, dit keer een start in Kaapstad. Caroline -een goede vriendin van het CIOS en van Zimbabwe- wacht me dan ook op. Mijn groep, bestaande uit 20 personen vliegt tevens met mij mee. Met Caroline praat ik vaak over de Zimbabwe tijd, gezellig.. Na de 24 daagse reis die ik begeleidt voor een de touroperator (DJOSER) heb ik nog een weekje voor mezelf in Zuid-Afrika. Dan reis ik van Johannesburg naar kaapstad waar ik Carolientje tevens zal ontmoeten. Ondertussen begeleidt zij ook reizen.

Mijn inspiratie valt even weg als ik ondertussen de extra elektriciteitskosten van mijn onderverhuurder uitreken via de jaarrekeningen. Zijn extra verbruik is zo hoog als een ticket naar Zuid-Afrika. Nou ja laten we dit verhaal positief houden. Ik adviseer niemand zijn huis onder te verhuren. Ach.............
Life is what you create, leave the people if they brake and make!

8 augustus kom ik weer terug en 10 t/m 14 augustus ga ik op kamp met de kinderen van de residentiele instelling waar ik werk als pedagogisch medewerker.

Tot na 14 augustus ergens......

Robbert

  • 05 Juli 2007 - 07:04

    Paul Beelen:

    Robbert, veel plezier! Geniet van de reis, en doe ze in Kaapstad de groeten van me :)

  • 05 Juli 2007 - 11:20

    Pa En Ma:

    Lieve Robbert. Je bent nog thuis en we lezen nu al met veel plezier je verhaal. We wensen je op 7 juli een goede vlucht en heel veel plezier in Afrika. let goed op jezelf! Dikke knuffels XX :)

  • 09 Juli 2007 - 15:43

    Andrea En Koos:

    Hoi Robbert

    We gaan je verhalen weer met veel plezier lezen,jij ben of gaat op leuke vakantiereisjes. Neem het ervan nu het nog kan,want voor je het weet ben je in de sleur van het normale leven,ook niets mis mee hoor,dat is ook leuk is mijn ervaring.
    Geniet er wederom van en we horen van je.
    Heel veel plezier daar en liefs van Andrea en Koos.

  • 17 Juli 2007 - 21:20

    Ilse:

    Hey Rob,

    Tis alweer even geleden dat je bent vertrokken. Nog geen nieuw stukje is erbij gekomen. Geen tijd gehad, druk? Hopelijk gaat wel alles goed! Ondertussen vertrek ik ook bijna naar Afrika. Ik heb er veel zin in.
    In ieder geval tot in september?

    Liefs Ilse

  • 09 Augustus 2007 - 09:08

    Ilse:

    Hey reisleider!
    Nog even en je komt weer op Nederlandse bodem, zal wel weer wennen zijn! We bellen in september!
    X Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Robbert

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 19148

Voorgaande reizen:

07 Juli 2007 - 08 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: