Het land van Simba, the lion king - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Robbert Zwart - WaarBenJij.nu Het land van Simba, the lion king - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Robbert Zwart - WaarBenJij.nu

Het land van Simba, the lion king

Door: Robbert de Zwart

Blijf op de hoogte en volg Robbert

29 April 2007 | Kenia, Nairobi

Beste mensen,

Mijn tas is weer gepakt voor een speciaal avontuur, het avontuur der wildernis, het land van de natuurparken, het land van Simba, de leeuwenkoning. Sima betekent in het Swahilie Leeuw. Swahilie is de taal in kenia. Enkele bekende zijn: Hakuna Matata (geen probleem)en Poemba (wrattenzwijn.

Jullie proeven het al aan de manier van schrijven. Dit keer ga ik een Junior reis begeleiden. Tezamen met ouders en kinderen tot twaalf jaar, zal dit een andere manier van reizen zijn door Kenia. We starten in een luxe hotel in Nairobi en de volgende dag zullen we gelijk afreizen naar de Masai Mara national reserve. Onderweg zullen er vanuit de bus Masai dorpjes gezien worden, kinderen die enthousiast Jambo, jambo, Mzungu (hallo, hallo witte mensen) naar je roepen. Leuk hoor, maar buiten het gezellige is Kenia ook commercieler geworden. Souvenirs worden tot 14 keer van de normale prijs verkocht. Het is overgens ook niet ongewoon dat je stenen terugkrijgt in ruil voor een ongevraagde foto. Dit is helaas het gevolg van toerisme, daarom ook aan mij de taak als reisbegeleider om dit in goede banen te leiden en mensen te informeren over de omgang met de Kenianen. Er bestaan overgens 42 verschillende bevolkingsgroepen die iedere hun eigen traditie hebben.

Eenmaal aangekomen in de Masai mara (hopelijk zonder steendeuken in de bus), gaan de pax na een tenteninstructie hun eigen tenten opzetten. Spannend hoor want s'nachts hoor je allerlei geluiden en als je naar de wc moet, dan moet dat samen met een masai krijger anders wordt je misschien verslonden door een hongerige carnivoor. De volgende dag gaan we camedriven in het park dat bekent staat om de grote wilde dierentrek waarbij grote kuddens dieren zich verplaatsen op één reden: eten en drinken. Simba is dan altijd erg blij want dan is een prooi pakken een koud kunstje.

Na de Masai Mara zullen we nog andere plaatsen gaan aandoen in Kenia. We eindigen aan de kust in Mombasa, Nyalie beach, waar heerlijk genoten kan worden van het strand en de moslim cultuur.

Ik heb er in iedergeval zin in, tas is gepakt en 13 mei zal ik weer in Ned. zijn.

Tot dan!

Robbert

• 29 April 2007 - 09:30

Murel:

Lieve schat,

Heel veel plezier, geniet er maar weer lekker van!!!

Dikke Tuut
    Murel

• 29 April 2007 - 15:18

Ilse:

Mooi verhaal.
    Maak er een mooie reis van.
    Tot in Nederland!

Groetjes Ilse

• 30 April 2007 - 17:57

Pa En Ma:

Lieve Robbert.
    Leuk verhaal.Veel plezier in Kenia.
    We kijken uit naar je verhalen.
    Dikke knuffel van ons.
    XXX

• 02 Mei 2007 - 19:24

Mink En Coby:

Hoi Robbert,
    Geniet er maar flink van deze reis. Heel veel plezier en we hopen dat we je in Nederland weer snel zullen spreken.
    Groetjes, Mink en Coby

• 07 Mei 2007 - 09:13

Rhode:

Klinkt allemaal weer goed jongen!
    Geniet ervan!
    Groetjes
    Rhode

• 09 Mei 2007 - 11:01

Lucienne:

Hey rob,

Je zit nu bijna 2 weekies in Kenia,
    en ik wens je nog heel veel plezier.

Xxx Luus