De vis neemt wraak...nar Maleisie... - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Robbert Zwart - WaarBenJij.nu De vis neemt wraak...nar Maleisie... - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Robbert Zwart - WaarBenJij.nu

De vis neemt wraak...nar Maleisie...

Door: Robbert de Zwart

Blijf op de hoogte en volg Robbert

06 Maart 2007 | Thailand, Koh Tao

Bijna heb ik het mijn laatste dag moeten vergelden in Ko Toa (Thailand). Na een succesvolle dag vissen waar ik een marlijn had gevangen, besloot ik te gaan duiken. Koh Toa kent 25 verschillende duikplekken en al de plekken zijn fanastich volgens de duikinstructeurs. Dat maakte mijn keuze moeilijk om een spot uit te kiezen. Uiteindelijk liet ik mezelf leiden en liet de duikinstructeur kiezen. Met een zicht van 15 meter in het water, is het zicht zeer goed. De koralen, de vissen, alles is mooi. Het water is zo warm dat je geen duikpak nodig hebt..
De tweede spot was het zover. Een heftig tik geluit en ik wist niet waar het vandaan kwam. Al dromend keek ik in de ronte en zag mijn duikinstrukteur vechten met een triggerfisch. In een reactie draade ik om mijn rug zodat ik met mijn vinnen kon terugvechten. helaas vond deze beste vis mijn gele vinnen mooier, met als gevolg dat er een gevecht van 2 minuten onstond. Meerdere malen bijtte deze vis met zijn krachtige tanden in mijn vinnen, maar uiteidelijk gaf hij prijs en besloot te stoppen. Pfff jeetje wat een ervaring zeg. Je kan deze vis bekijken op de volgende site http://en.wikipedia.org/wiki/Triggerfish.

Gister ben ik aangekomen in Maleisie per trein. Na 25 uur reizen( boot- wachten- trein met vertraging- butterworth- boot naar penang) ben ik in Penang aangekomen. Het nachtleven hier is fantastisch, maar de prijzen minder. In een welontwikkelde stad, slaap ik in een chinese wijk. Morgen vertrek ik naar de cameron highlands waar ik een trekking ga doen.

Groeten allemaal!

  • 06 Maart 2007 - 08:29

    Ilse:

    Jee, doe je wel een beetje voorzichtig! Hoe kan die vis zomaar in de aanval zijn overgegaan???
    Take care!
    Ilse!

  • 06 Maart 2007 - 10:30

    Ma En Pa:

    Hallo Robbert. We hadden je al gewaarschuwd na het vangen van die grote Merlijn. Gelukkig liep het dit keer goed af. Blijf niet te lang hangen in Penang! Veel plezier met de trekking in Cameron Highlands, dat is meer jouw stijl en tevens een mooie afsluiting van een mooie periode. Tot vrijdag 16 maart 05.55!!!
    Wees voorzichtig
    Liefs en knuffels van ons

  • 09 Maart 2007 - 20:23

    Karine:

    Hoi Robbert.
    Wat een grote vis zeg, je zal maar in je tenen gebeten worden. Jammer dat je er niet bij bent met het feest van mijn ouders.
    Liefs Karine :)

  • 10 Maart 2007 - 15:08

    Fam Van Dien(Buur):

    Ziet er heel spannend uit die foto's we horen de verhalen als je weer terug bent.

    Groetjes Je buurtjes

  • 11 Maart 2007 - 09:26

    Boike:

    Hoi Robbert mooi dat je zo actief ezig ben .Doe voorzichtig jongen en ik hoop je gauw weer te zien in Nl.Hebt nog de zelfde foon nummer en mailadres
    Groet
    Boike

  • 11 Maart 2007 - 14:21

    Arnoud:

    zo das allemaal heftige shit man!!!heel tof!!pas je een beetje goed op jezelf zal je moeder nu wel zeggen...hahaha
    Ik hoop dat alles verder goed gaat daar met je.Hier met mij alles goed.Groetjes van mij en uiteraard ook van marit.

  • 14 Maart 2007 - 12:10

    Lucienne:

    Hoi Rob,

    Jij maakt iedere reis wel weer wat mee hé!! haha, hier met een vis, in suriname met een vleermuis ppff, maar gelukkig nu niet in je teen gebeten.
    Goeie reis terug morgen en zie je snel.

    XXX Luus

  • 14 Maart 2007 - 20:33

    Ton En Ingeborg:

    Op de valreep. Als we het goed begrijpen kom je snel weer thuis. Maar wat een fantastische reis! Goede vlucht terug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Robbert

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 19144

Voorgaande reizen:

07 Juli 2007 - 08 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: