Van Cambodia naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robbert Zwart - WaarBenJij.nu Van Cambodia naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Robbert Zwart - WaarBenJij.nu

Van Cambodia naar Bangkok

Door: Robbert de Zwart

Blijf op de hoogte en volg Robbert

22 Februari 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Twee weken Cambodia zijn achter de rug. Vandaag aangekomen in Bangkok. De laatste dag in Cambodia heb ik nog een toepasselijke souvenier gekocht: I survived Cambodia.

Vanuit Pakse vloog ik 4 februari naar Sien Riep in Cambodia. Ankor wat ligt hier een van de zeven wereldwonderen. Een gebied van wel groter van 30 kilometer bestaande uit prachtige tempels. Het is zeer touristisch aangezien twee miljoen mensen Cambodja bezocht hebben afgelopen jaar en nu is het hoogseizoen. Opdringerige tuk tuk chauffeurs, opdringerige motorbikes die graag wat bij willen verdienen om te overleven. Ik vroeg mezelf dikwijls: vind ik het hier wel leuk? Het heeft me bijna twee weken gekost om de opdingerige kinderen, de chauffeurs en de bedelaars te accepteren. Er is geen andere oplossing voor de mensen. Een politieagent verdiend 19-30 doller in de maand en daar kan je geen gezin van voeden. Corruptie is dan een noodzaak..Het land heeft een hard verleden dat in 1979, mijn geboortejaar, eindelijk stopte. Ik realiseerde me in de verschillende musea en strafkampen dat er op mijn geboorte massamoorden werden gepleegd, dit zette me toch even aan het denken. Cambodia, een land met een hard verleden, maar interessant.

Vandaag ben ik aangekomen in Bangkok. Het is hier veel beter geregeld. Ik ben maart gelijk op een boot gestapt en heb het grand palace bezocht een tempel met een boedda van wel 32 meter hoog en 11 meter breed. Erg indrukwekkend die mooie heiligdommen, terwijl er heel veel mensen in een krotje wonen. De komende 3 a 4 nachten blijf ik in Bangkok. Morgen staat er een dagje winkelen op het programma.

Zondag of maandag vertrek ik met de trein naar Chumpton, een treinreis die fantastisch blijkt te zijn door de dopjes waar de trein doorheen rijdt. Het is een tocht van 500 km naar het zuiden, richting mijn eindbestemming Kuala Lumpur in Maleisie. Vanuit Chumpton ga ik naar een eiland toe om een heerlijk te duiken en van de onderwaterwereld te genieten.

16 maart ben ik weer thuis........

Groeten,

Robbert

  • 22 Februari 2007 - 18:29

    Clazien En Teun:

    Hai Robbert,
    Ik heb je verhaal gelezen,spannend hoor.Nog een hele fijne tijd in dat verre land.
    Gr en liefs van ons xxx

  • 22 Februari 2007 - 20:29

    Ilse:

    Hee Rob,

    Je bent de laatste tijd wel vaak online! Begin je NL al een beetje te missen? In ieder geval goed om te horen dat alles nog goed gaat. En het lijkt alsof de tijd nu extra snel gaat nu je alweer bijna thuis bent. Nog even genieten en een goede reis!!!

    Liefs Ilse

  • 24 Februari 2007 - 10:00

    Gerben En Monique:

    Hoi Robbert!

    Leuk op weer wat te lezen over je avonturen. Ik wil graag je verhalen over het duiken. Geniet er nog even van en we zien je snel weer!

    Groet, Gerben en Monique

  • 25 Februari 2007 - 15:18

    Rhode:

    Ha Robbert leuk allemaal ik wens je ook een hele goede reis weer toe! Wilde trouwens nog even zeggen dat dat verhaal van de corruptie bij de politie aldaar me wel aanspreekt haha ....
    Groetjes Rhode

  • 28 Februari 2007 - 07:51

    Marjet:

    Hey Robbertje,
    Hoe is het? Hoor zo weinig laatste tijd! Welk eiland ga je duiken??
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Robbert

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 63
Totaal aantal bezoekers 19148

Voorgaande reizen:

07 Juli 2007 - 08 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: