Zwervend door Nederland, straks zwervend door Azie - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Robbert Zwart - WaarBenJij.nu Zwervend door Nederland, straks zwervend door Azie - Reisverslag uit Ermelo, Nederland van Robbert Zwart - WaarBenJij.nu

Zwervend door Nederland, straks zwervend door Azie

Door: Robbert de Zwart

Blijf op de hoogte en volg Robbert

13 December 2006 | Nederland, Ermelo

Beste mensen,

Het valt jullie waarschijnlijk op dat ik dit bericht vanuit Ermelo tik. Op mijn tijdelijke thuisbasis in Den Haag lijkt het of ik meer op bezoek ben, dan dat ik er woonachtig ben. Zwervend door Nederland zijn de afgelopen maanden doorgebracht. Sommige van jullie weten intussen al dat ik een nieuwe baan had als pedagogisch medewerker op een residentiele instelling. Dit is ook de reden dat jullie me weinig gezien hebben. Hier zijn kinderen van 6-12 jaar permanent woonachtig alvorens ze weer terug in huis worden geplaatst, of naar een gastgezin. Inhoudelijk zal ik hier niet te diep op ingaan. Nachtdiensten horen er ook bij.
Mijn tweede nieuwe 'baan' of baantje bij Denkproducties bestond uit het opvangen van mensen als host voor managementtrainingen. Thema’s zoals IK, de Psychologie van het gunnen, Leiding geven aan mensen die niet willen, verbaal meesterschap, de grammatica van lichaamstaal, JA-Maar, etc. Soms kan ik de training gedeeltelijk volgen. Ow ja, mensen die veel ja-maar zeggen zijn per definitie zeikers (gechargeerd) denk daar maar over na. Voorbeeld van je schoonmoeder: ‘Mooie bank hebben jullie, maar dat kleurtje past niet helemaal bij jullie inrichting……’ Zit je daar op te wachten: NEE.
Mijn derde baantje was die in het zwembad, Overbosch te Den Haag als zwemonderwijzer. Weken van 65 uur was niet vreemd voor mij. De doelstelling is gelukkig bereikt want als ik mijn salaris krijg heb ik voldoende financiële middelen om een paar maanden door Azie te gaan reizen als backpakker.

Op 21 december is het weer zover, dan vlieg ik naar Saigon of Ho Chi Minh, de belangrijkste handelsstad van Vietnam. Ik start met een 23 daagse rondreis die ik voor Djoser ga begeleiden. Voor de route: zie www.djoser.nl , zie rondreis Vietnam. Op 11 januari ben ik hier mee klaar en vervolg ik mijn weg naar Thailand, Laos en Cambodja. Helaas heb ik nog geen tijd gehad om een fatsoenlijk reisplan te maken. Vele mensen hebben vaak last van vakantiestress, helaas kan ik er mezelf niet meer druk om maken.
Hopelijk maakt mijn nieuwe Samsung s 800 digitale fotocamera mooie foto’s zodat ik deze jullie kan tonen. Als ik voor die tijd mensen vergeet gedag te zeggen: het beste en tot half maart….

  • 13 December 2006 - 14:18

    Ilse:

    Zwerver, Den Haag, 3 banen, belachelijke werkweken, (niet) klaar voor vertrek, dat kan er maar 1 zijn en dat ben jij! 2007 zal voor jou een beweeglijk jaar worden. Topper, veel plezier en wees voorzichtig met reizen.

    Good luck!
    X Ilse

  • 17 December 2006 - 09:10

    Rhode:

    Robbert ik wens je weer veel plezier en succes in Vietnam! Als je terug bent gaan we een keer in Duitsland naar zo,n Discotheek waar je het over had..... MOet lukken toch?Doe voorzichtig en vooral geen dingen die wij hier ook niet zouden doen haha....
    Vlle plezier nogmaals en genier ervan
    Groet Rhode vanuit Den Haag

  • 17 December 2006 - 09:13

    Rhode :

    Ps: Puur!

  • 17 December 2006 - 10:30

    Caroline:


    Veel plezier!! Ik hoop dat je een leuke groep krijgt!

    Dikke zoen

  • 18 December 2006 - 09:01

    Koopie:

    heee Robbert!
    Spannend hoor..nu eens een andere kant van de wereld bekijken!Weet zeker dat je het super naar je zin zult hebben..aangezien ik daar net ben geweest en het nog vers in mijn aderen zit!Wat een land en wat een cultuur en geschiedenis!

    Heel veel plezier!

    gr. Marianne

  • 19 December 2006 - 09:56

    Andrea Den Dulk:

    Hoi Rob,
    Zoals ik het lees, ga jij het vreselijk naar je zin krijgen.Wat een wereldreiziger ben jij.Maar je hebt groot gelijk, als je straks (ooit) verplichtingen krijgt, kan je dit alles niet meer doen.Geniet ervan zolang je kunt.Wij wensen je heel veel plezier en we gaan je zeker volgen en genieten dan weer van je prachtige verhalen.Goede reis en fijne dagen gewenst van je tante(haha)Andrea en (ome)Koos.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ermelo

Robbert

Actief sinds 11 Juli 2006
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 19144

Voorgaande reizen:

07 Juli 2007 - 08 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: